Senin, 23 November 2015

Merawat Gejala Hernia hiatal Tidak perlu Boot Camp Suka

Merawat Gejala Hernia hiatal Tidak perlu Boot Camp Suka

Hernia hiatal (juga dikenali sebagai hernia hiatus) berlaku apabila sebahagian daripada perut, atau bahagian bawah esofagus dan bahagian perut, menolak melalui terhenti di diafragma (otot yang memisahkan perut dan dada). Ini boleh berlaku sama ada kerana dilahirkan dengan cuti yang besar (lubang) atau kerana kecederaan atau kemalangan atau kerana tekanan jika anda mempunyai berat badan berlebihan atau hamil. Hernia hiatal juga biasa dalam orang-orang yang mempunyai penyakit GERDs.

Dalam beberapa kes pesakit tidak menyedari mereka mempunyai hernia hiatal dan ia hanya ditemui oleh seorang doktor melakukan xray yang. Lain-lain mendapatkan bantuan daripada akibat gejala pedih.

Sakit dada dan pedih ulu hati adalah yang paling biasa gejala hernia hiatal. Sakit dada dirasai di belakang tulang dada boleh disebabkan oleh hernia itu sendiri sebagai perkara-perkara yang keluar dari tempat. Ia juga boleh disebabkan oleh pedih ulu hati disebabkan oleh refluks dan pengaliran balik asid perut dan perut kandungan.

Jika anda mempunyai hernia hiatal anda mungkin telah membaca mengenai pembedahan yang menyakitkan sebagai rawatan untuk gejala anda. Anda mungkin pernah mendengar tentang ubat semula jadi dan program yang menjanjikan pulangan yang lebih seperti but kem daripada yang lain! Tetapi rawatan untuk gejala hernia hiatal anda tidak perlu ini menakutkan atau sukar. Program semulajadi untuk mengubati gejala hernia hiatal tidak perlu bermakna jam slaving jauh di gimnasium, kelaparan diri sendiri atau mengambil memberontak ramuan.

Rawatan adalah penting kerana tidak dirawat, refluks asid dari perut boleh memakan lapisan esofagus dan juga boleh menyebabkan kerosakan peti suara dan juga asma. Berikut adalah beberapa cara untuk menggabungkan rawatan semulajadi yang berkesan dengan cara yang lebih menyeronokkan.

Latihan

Anda dinasihatkan bersenam untuk membantu mengekalkan tahap kesihatan yang tinggi dan untuk memerangi gejala hernia hiatal, tetapi ini tidak perlu bermakna melelahkan push up dan mengangkat berat. Sebaliknya, cuba berjalan. Berjalan dengan rakan-rakan atau ahli keluarga selepas makan dan menikmati aktiviti luar. Walaupun 20-45 minit setiap hari lain boleh melakukan keajaiban. Jika anda memutuskan untuk pergi ke gimnasium, gunakan ia sebagai satu peluang untuk membuat kawan baru dan kemudian merawat diri anda dengan urutan selepas itu.

Diet

Diet adalah sebahagian besar daripada rawatan untuk gejala hernia hiatal. Ini tidak perlu bermakna kelaparan diri sendiri atau makan makanan yang anda tidak boleh berdiri. Benar, ia mungkin bermakna memotong beberapa makanan yang anda telah menikmati, atau sekurang-kurangnya mengehadkan mereka, tetapi menggunakan ini sebagai satu peluang untuk meneroka makanan baru, mencuba resipi baru yang menarik dan menggabungkan bahan-bahan baru ke dalam makanan anda. Ini boleh menjadi seronok dan juga boleh menjadi lebih sihat untuk seisi keluarga dan membuat waktu makan lebih menarik.

Pemulihan semula jadi

Ubat semula jadi adalah cara yang kuat dan selamat untuk merawat gejala hernia hiatal. Ini tidak bermakna perlu minum ubat gila campuran atau lebih teruk lagi merasa. Apple cider cuka dan sawi yang digunakan oleh sesetengah orang. Tetapi ubat semula jadi untuk gejala hernia hiatal juga boleh termasuk mengalami teh baru, teh dengan madu atau halia dan perkara-perkara mudah seperti soda penaik dan air atau gula-gula getah selepas makan.

Belajar bagaimana untuk merawat Asid Reflux Penyakit GERDs dengan ubat semula jadi. Di Barton Penerbitan, kami telah berkumpul doktor-diluluskan terkini penyelidikan perubatan ke Asid Reflux Laporan Remedy semula jadi kita. Muat turun salinan anda hari ini - ia 100% dijamin!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar