Senin, 23 November 2015

Perubatan Alternatif Untuk Rawatan Kurap dalam Manusia

Perubatan Alternatif Untuk Rawatan Kurap dalam Manusia

Terdapat cara-cara praktikal dalam merawat pelbagai penyakit tanpa memerlukan wang. Penggunaan Perubatan Alternatif dalam semua tempat di negara ini secara meluas dikenali di seluruh dunia kelebihannya. Ia tidak mempunyai sebarang kesan sampingan seperti itu perubatan biasa yang ditetapkan oleh doktor. Tumbuhan perubatan sangat bermanfaat di mana anda boleh menggantikannya dari preskripsi biasa doktor. Anda hanya boleh tumbuh di belakang rumah anda dan mempunyai farmasi anda sendiri terdiri daripada ubat-ubatan dibuat hanya dari bahan-bahan semula jadi. Jadi, anda tidak akan bimbang daripada apa-apa kesan sampingan yang boleh menyebabkan anda. Ini adalah cara yang paling murah dalam merawat sebarang penyakit. Apa yang anda perlu lakukan adalah mengetahui sifat-sifat penyembuhan segala tumbuh-tumbuhan untuk mengambil kesempatan daripada kuasa penyembuhan. Ia adalah selamat untuk meneroka dalam sebarang ubat diri yang anda ingin mencuba tanpa pengawasan doktor. Cuba untuk mengetahui tumbuhan herba di mana anda boleh mendapat manfaat daripada bersama-sama dengan ubat-ubatan terutamanya dalam rawatan kurap pada manusia.

- Minyak Oregano - 2 komponen utamanya carvacrol dan thymol melawan apa-apa jenis mikroorganisma berbahaya yang menyebabkan pelbagai gangguan dan masalah kulit. Ia membunuh dermatophytes dalam mana-mana jangkitan kulat terutamanya di kurap. A 2-3 titik minyak sedang digunakan pada kulit yang terjejas melalui urutan. Ini dilakukan setiap hari dengan pengulangan 3-5 kali. Biasanya ia hampir sembuh selepas 7 hari rawatan kurap pada manusia.

- Apple Cider Cuka - cuka itu dikatakan mempunyai beberapa anti-kulat dan ciri-ciri antibakteria yang juga boleh digunakan dalam rawatan penyakit kulit. Sekeping kain mesti direndam dalam cuka dan mempunyai beberapa titik pada kulit yang dijangkiti selama hampir 15 minit. Gunakan murah hati untuk penyembuhan yang lebih cepat.

- Holy Basil - A jus yang diekstrak daripada daun digunakan dalam jumlah yang murah hati mengelilingi kulit yang mempunyai jangkitan. Ini juga dikenali sebagai baik dalam rawatan kurap pada manusia.

- Ekstrak Grapefruit Seed - ia membantu untuk penyembuhan yang lebih cepat luka. The gliserol yang bahan utamanya, mempunyai tindakan penyembuhan terpuji yang membunuh bakteria yang menyebabkan jerawat dan kurap serta-merta. Ekstrak digunakan pada kulit jengkel sehingga pemulihannya. Ia juga mesra kulit walaupun untuk mereka yang mempunyai kulit sensitif kerana ia adalah hypoallergenic.

- Holy Basil - dengan menggunakan tumbuhan ini, Pengamal perubatan semula jadi telah berjaya merawat leucoderma. Ia boleh benar-benar dianggap suci kerana banyak manfaat dalam merawat pelbagai penyakit gangguan walaupun serius. Ekstrak dari daun digunakan pada bahagian yang dijangkiti untuk rawatan kurap pada manusia.

- Betik mentah - ia mempunyai banyak manfaat kesihatan sebagai makanan atau sebagai ubat. Ia mempunyai Vitamin E yang membantu dalam penyembuhan luka kerana ia juga melegakan kulit dalam mencegah parut. Ia juga merupakan sebahagian daripada regimen kecantikan wanita terutamanya dalam pemutihan kulit, tetapi ia juga merupakan ubat yang sangat baik dalam rawatan kurap pada manusia. Ia mempunyai enzim yang menghalang pertumbuhan kulat dan membunuh bakteria. Kesukaran adil sepotong dalam kawasan yang terjejas selama kira-kira 5-10 minit.

- Bawang putih - adalah salah satu yang terbaik dan ubat yang paling biasa herba yang anda boleh lihat di sekeliling. Hampir semua isi rumah mempunyai ini di dapur mereka. Antikulat Its mempunyai cepat bertindak-paling dalam membunuh jangkitan kulat. Sapukan 4-5 kali sehari di kawasan kulit yang dijangkiti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar